Produkty AD

AD Elastyczne przewody hamulcowe

  • Szeroki asortyment
  • Atrakcyjne ceny
  • Najwyższa jakość wykonania


W gamie produktów AD debiutuje linia przewodów hydraulicznych. Na początek obejmuje ona przewody elastyczne do układów hamulcowych. Ilość dostępnych referencji będzie systematycznie rozbudowywana. W najbliższym okresie planowane jest uruchomienie produkcji przewodów hamulcowych do motocykli i skuterów.
 
Przewody - element eksploatacyjny
Żywotność elastycznych przewodów hamulcowych zależy nie tylko od jakości ich wykonania ale także od warunków pracy i obciążeń jakim są poddawane. Najdłużej wytrzymują zatem przewody elastyczne w małych i kompaktowych samochodach osobowych eksploatowanych na długich międzymiastowych trasach z umiarkowanym obciążeniem i niewielkimi prędkościami. Zupełnie inaczej sprawa wygląda w pojazdach ciężkich, lub sportowych, które poruszają się relatywnie szybko po krętych, górskich drogach, gdzie z jednej strony bez przerwy skręcamy kołami a z drugiej - niezwykle często korzystamy z pełnej wydajności hamulców. W sposób szczególny na zużycie narażone są przewody elastyczne w samochodach 4x4 lub ciężarówkach na kamienistych bezdrożach a więc tam gdzie ryzyko uszkodzenia mechanicznego jest bardzo duże. Ostatnia grupa "podwyższonego ryzyka" to samochody z regulacją prześwitu - tu przewody elastyczne pracują w sposób bardzo specyficzny, co również skraca ich żywotność.
Jest rzeczą oczywistą, że wszyscy producenci elastycznych przewodów hamulcowych stosują specjalne techniki zabezpieczeń, które maksymalnie chronią przed gwałtownym rozerwaniem. Nie mniej jednak nie istnieją rzeczy wieczne. W każdym, nawet stosunkowo młodym aucie, wskazana jest okresowa, choćby wizualna kontrola elastycznych przewodów hamulcowych, a w samochodach starszych niż 5 lat - ich profilaktyczna wymiana.

Jakość i bezpieczeństwo
Poddostawca elastycznych przewodów hamulcowych AD, to uznany europejski producent, który na Polskim rynku działa od 1991 roku. Przewody wytwarzane są z materiałów pochodzenia unijnego, co potwierdzone jest świadectwami jakości dostawców (m.in. norma SAE J 1401, 1/8’. Cechą charakterystyczną są dwie jasne linie oraz data produkcji wytłoczona na zewnętrznej osnowie węża. Prawidłowość oznakowania zgodna jest z normą PN-90/S-47033 p. 2.14.
Spośród nowo wytworzonych przewodów, każdy jeden jest poddawany indywidualnej kontroli ciśnieniowej, a także dodatkowej ocenie na każdym etapie produkcji w celu wyeliminowania egzemplarzy wadliwych. W przypadku wystąpienia wad, natychmiast bada się przyczyny powstania nieprawidłowości i eliminuje je. Wyroby spełniają wymagania obowiązujących norm i przepisów także w zakresie ochrony środowiska (np. biały ocynk).
Poddostawca AD w zakresie przewodów hamulcowych spełnia wymagania Systemu Zarządzania Jakością EN ISO 9001:2000. Posiada również Natowski Kod Podmiotu Gospodarki Narodowej, który upoważnia do produkcji wyrobów udostępnianych w logistyce wojskowej. W związku z wysoką jakością produkowanych wyrobów przewody posiadają 3 lata gwarancji bez limitu przejechanych kilometrów. Oczywiście nie dotyczy ona wad powstałych w wyniku uszkodzeń mechanicznych (np. nieprawidłowy montaż) lub przeróbek dokonywanych indywidualnie przez użytkownika (np. zmiana rodzaju gwintu, zamontowanie do innego modelu samochodu).
 
Zastosowanie
Przewody hamulcowe AD przystosowane są do wszystkich dostępnych rodzajów płynu hamulcowego. Pamiętać należy jednak o tym, że ze względów bezpieczeństwa niedopuszczalne jest mieszanie płynów o różnych specyfikacjach np. R3 i DOT4. Płyny powinny być wymieniane maksymalnie co trzy lata, z przepłukaniem układu hamulcowego włącznie. AD Polska zaleca profilaktyczną wymianę przewodów hamulcowych co pięć lat. Pozwala to zachować pełną funkcjonalność układu hamulcowego przez cały okres eksploatacji samochodu.

AD Radzi:

  • Uszkodzone przewody hamulcowe muszą być bezwzględnie wymienione na nowe, całkowicie zgodne z oryginalnymi. Pomocne przy dobraniu odpowiedniego rodzaju przewodu są numery OEM, którymi posługują się wszyscy producenci przewodów. Przewodów nie można samodzielnie naprawiać np. poprzez owinięcie taśmą izolacyjną czy założenie opasek, czy też zastosowanie wszelkiego rodzaju hybryd typu przejściówki lub łączniki.
  • Wszelkie anomalia w działaniu układu hamulcowego są sygnałem do kontroli jakości przewodów. Zdarza się np. że "gumowatość" pedału hamulca wynika z tego, że jeden z elastycznych przewodów ma uszkodzoną powłokę i pęcznieje tak jak mały balonik.
  • Bardzo często do uszkodzeń przewodów hamulcowych dochodzi podczas napraw układów hamulcowych w starszych samochodach. Należy zawsze uprzedzać kierowcę, że odkręcenie i przykręcenie starego przewodu hamulcowego przy okazji jakiejś innej naprawy może okazać się niemożliwe i konieczna będzie wymiana przewodu.
  • Przy wymianie elastycznych przewodów hamulcowych należy zwracać szczególną uwagę na ich długość - niezależnie od informacji w katalogu należy upewnić się, że nowy przewód pozwala na swobodne skręcanie koła oraz pełny zakres pracy zawieszenia (szczególnie w modelach z hydrauliką). Zdarza się, że kierowca przyjeżdża do serwisu ze złymi przewodami, które kiedyś zostały błędnie wymienione. W związku z tym wskazana jest zawsze szczególna ostrożność podczas doboru zamienników.

 

Copyright © 2011 ADPolska
All rights reserved

CMS Edito Powered by: Ideo Realizacja:
Autodistribution Polska Sp. z o.o. | 31-752 Kraków, ul. Makuszyńskiego 24 | tel. 12 683 88 00, fax 12 643 78 82
e-mail: kontakt@adpolska.pl | NIP 872-207-62-58
KRS 0000034198 | XI Wydział Gospodarczy KRS Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia | Kapitał zakładowy: 14 580 500 zł
informacja o cookies